غرس نهال در طرح ماندگار نهال ایثار در گروه هتلهای کوثر اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری گروه هتل های کوثر، مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر، آقای علی دستجردی از اجرای طرح کاشت بیش از 10 هزار اصله درختان مثمر و غیر مثمر هم زمان با روز درختکاری(15 اسفندماه) و در آستانه روز شهید (22 اسفندماه) در گروه هتل های کوثر خبر داد.
علی دستجردی با اعلام این خبر عنوان کرد: یکی از رسالت‌های اجتماعی گروه هتل‌های کوثر، دوست‌دار محیط زیست بودن است. در واقع مهم‌ترین مولفه‌ تمایز یک هتل صنعتی با یک هتل صنعتی دوست‌دار محیط زیست را همین مصادیق استفاده از آب‌های خاکستری، استفاده کم‌تر از سوخت فسیلی و توجه بیشتر به توسعه بخش‌های زیست‌محیطی خود از جمله فضای سبز و درخت‌کاری تعیین می‌کند.
مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر گفت: باتوجه به اینکه هفته درخت‌کاری پیش‌رو است و از 15 اسفند مصادف با روز درختکاری شروع می‌شود، در مجموعه گروه هتل‌های کوثر که زیر مجموعه‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران -به‌عنوان یک نهاد انقلابی و نهادی که به ایثارگران و خانواده‌های شهدا ارائه خدمت می‌دهد- است، در طرح «نهال ایثار» برنامه کاشت 10 هزار اصله درخت را در واحدهای تحت پوشش خود برنامه‌ریزی کردیم.
دستجردی در بیان کیفیت این درخت‌ها هم عنوان کرد: این درخت‌ها  که بیشترین آنها از نوع مثمر می باشند از نهال‌های با کیفیت و اصلاح شده تهیه و براساس نقشه راهی که برای هر هتل یا هر مجتمع ترسیم شده، با رعایت استانداردهای کشاورزی کاشته می‌شوند.
وی افزود: مبنای کار بر این است که در هر واحدی که شعب گروه هتل‌ها مستقر هستند، با هماهنگی که با مدیران کل بنیاد استان‌ یا مدیر شهرستان بنیاد می‌شود، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا را دعوت کنیم و در روز درخت‌کاری این درخت‌ها به یاد شهدای آن منطقه کاشته شود.
مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر در توضیح تعداد درخت‌ها و نحوه پراکندگی آن‌ها هم عنوان کرد: بیشترین حجم درخت‌کاری مربوط به مجتمع کردان کرج با بیش از 5000 اصله است و هتل سفیدکنار گیلان با 1100 اصله، هتل آپارتمان کوثر رامسر با 1000 اصله، هتل شاهد قم با 700 اصله و هتل ثامن مشهد با 500 اصله درخت، به ترتیب بیشترین حجم درخت‌کاری را دارند.
وی افزود: محوریت کار هم بر این منوال است که بتوانیم با حفظ و نگه‌داری این درخت‌ها هم سنت پیامبر اکرم(ص) را جامعه عمل بپوشانیم و هم این کار حسنه را به یاد شهدا تلفیق کنیم. این درخت‌ها با عنوان نهال ایثار و به یاد شهیدی که مهم‌ترین سرمایه خود که جان او است را فدای انقلاب و میهن کرده، با دست پدر یا مادر یا خانواده این عزیزان کاشته می‌شوند.
دستجردی با اعلام اینکه از الان کار درخت‌کاری را شروع کردیم، اضافه کرد: چون تعداد درخت‌ها زیاد است، امکان اینکه همه این درخت‌ها در یک روز کاشته شود، وجود ندارد؛ چراکه زیرسازی، آماده‌سازی و چاله‌کنی این درخت‌ها زمان زیادی می‌گیرد بنابراین آماده‌سازی زیرساخت‌ها شروع شده است و درخت‌ها کاشته می‌شود و در روز درخت‌کاری به صورت سمبلیک در هر واحد 50 درخت با حضور خانواده‌های معظم شهدا کاشته می‌شود و همه درخت‌ها شماره‎‌گذاری و به یاد شهدای منطقه نام‌گذاری می‌شود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش